Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

zaterdag 3 mei 2008

Dorstige grond

Bron: webmaster, gebedstrijd.blogspot.com

Laatst (27-04-08) ontving ik het volgende beeld over Nederland. Ik zag de grond van Nederland als woestijngrond. Het was kurkdroog, zo droog dat er scheuren in de grond zaten. Tegelijkertijd toen ik dit zag, kreeg ik het op mijn hart om te bidden dat Zijn bloed in de grond uitgegoten mocht worden.

God gaf me te kennen dat de grond van Nederland doordrenkt was van het bloed van onschuldigen (in dit geval symbool van zinloos geweld, abortus en lijden van allerlei aard), maar dat het niet verzadigd was geworden. Het was nog steeds een kurkdroge grond. Het bloed dat ons land nodig heeft, is het bloed van Jezus. Dat is het enige bloed dat niet schreeuwt om vergelding, maar dat juist genade brengt.

Vrienden, blijf bidden!
Amen

In een ander beeld (28-04-08) zag ik de kerk van Nederland uitgebeeld als een statig gebouw. Er zat helemaal geen leven in dat gebouw, en na verloop van tijd begon het gebouw overwoekerd te worden door klimplanten. De Heer liet me zien dat het instituut van de kerk in Nederland aan het sterven is, maar dat dat een goede ontwikkeling is, omdat dan de 'klimplanten' kunnen komen: het organisch kerk-zijn, zoals het Nieuwe Testament dat bedoeld wanneer Paulus over het 'Lichaam van Christus' spreekt. Ook deden de klimplanten me denken aan de Levensboom. Alleen bij de Boom des Levens kunnen mensen werkelijk leven en groeien. De Levensboom zal opnieuw centraal staan in de kerk.

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!