Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

dinsdag 26 februari 2008

Ga in tot Mijn rust

Bron: Inzending, R. Huizen

In de nacht van 23 op 24 november kreeg ik het volgende woord van de Heer, gericht aan Zijn kinderen.Woord van de Heer:"Mijn volk, wat heb Ík u aangedaan? Waarmee heb Ík u vermoeid? Getuig tegen mij! Heb ik u niet geleid ieder uit uw eigen Egypte? Kom dan tot Mij allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven. Maar kóm dan ook! Kom! Ga in tot Mijn rust, zegt de Heer, want Mijn rust is uw schuilplaats.En waar kan Ík Mijn hoofd leerleggen om te rusten? Alleen in úw hart, waar de rust is van Mijn tempel; u bent Mijn tempel.Zo zullen wij komen bij de bron om nieuwe kracht te putten. Dan zal Ik opstaan en brullen als de leeuw van Juda over deze aarde. Nog één keer zal mijn roepstem klinken: kom!"


De Heer legde mij de volgende gedachten daarbij in het hart als aanvulling en uitleg:
Dit woord kreeg ik in de nacht van 23 op 24 nov 2004. Het is bedoeld voor alle kinderen van God in Nederland (behalve de laatste twee alinea’s; deze zijn bedoeld voor alle mensen).
Wie wakker is en waakzaam en komt in Zijn rust zal sterk zijn.

Op weg naar het kruis moest Christus lijden en sterven. Na drie dagen stond Hij weer op. Parallel hieraan kunnen we de tweede komst van Jezus zien. De rust, de ‘stilte voor de storm’, ervaart God (zowel de Vader, de Zoon en de Heilige Geest) in het ‘voorspel’ van deze gebeurtenis: Gethsemane. Voordat een tijd van dood en opstanding (opwekking ) zal komen, moet er een periode van stilte zijn. Welk kind van God wil dit ‘laatste uur’ met Hem waken?
Het opdoen van kracht door en voor de Heer zelf, moet gezien worden als een zich klaarmaken voor de’ grote bevalling’ van de wereld .Tussen de barensweeën door tot rust komen (alle kracht verzamelen ) om klaar te zijn voor het enorme werk van God, dat nog moet worden afgemaakt. Dit zou je dan de Gethsemane-ervaring kunnen noemen voor de Heer en ons (...‘kunt gij niet een uur met mij waken?’…) en uiterste concentratie van de Heer op Zijn grote taak, die nog komen moet.

Ook proef ik daarin de stilte voor de storm, de stilte in de hemel. Hoe lang nog is het genadetijd? Waar is de grens bereikt van Gods geduld met de mens? Wanneer staat Hij op om de aarde te richten? Voor ons: ‘Maranatha, Heer, kom spoedig!’, zodat we voor altijd bij U mogen zijn. We zien uit naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!