Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

dinsdag 26 februari 2008

Jezus' tranen op Nederland

Bron: webmaster, http://gebedstrijd.blogspot.com
De avond waarop ik dit schrijf (10-11-06) heb ik een beeld gekregen. Ik was al een tijd bezig met de site en ook in gebed voor Nederland. In eerdere gebeden had ik God gevraagd om meer passie voor het Nederlandse volk, omdat ik bij mezelf ontdekte dat mijn gebeden niet erg vurig waren als ik voor Nederland bad. Ik zal je eerlijk vertellen, ik vind het namelijk vaak een grote moeite om voor dit land te bidden.

Deze keer zette ik mezelf er opnieuw toe om voor dit land te bidden. Ik begon opnieuw vol moeite en met veel twijfel. Ik huilde omdat ik zelf ook heel veel moeilijkheden ervoer. Opeens liet de Heilige Geest me zien dat Jezus ook huilde! Hij huilde niet zomaar, met enkel een paar tranen over Z'n wangen, nee, Hij huilde intens. Zo had ik mijn Heer nog nooit zien huilen. Hij weende met de handen in het gezicht en met luide stem. Ik begreep dat Hij Z'n hart aan mij aan het openbaren was, zoals ik mijn hart aan Hem. Vervolgens zag ik Europa op een wereldbol. Jezus strekte Zijn armen naar dit continent uit en 'pakte', als het ware, Nederland van de wereldbol af. Het leek op een puzzelstukje in de vorm van ons land. Die hield Hij dierbaar in Zijn twee handen vast en Hij bekeek het, met tranen in de ogen, alsof Hij een kostbaar sieraad bekeek. Toen Hij ons land zo bewogen en met liefde vasthield, vielen Zijn tranen op het land. Hoewel het nog steeds op een puzzelstukje leek, rimpelde het oppervlak van ons land zoals water beweegt als er druppels op vallen. Toen het oppervlak weer vlak werd, kon ik Jezus' gelaat in het 'water' (dus, Zijn tranen, het oppervlak van het land) weerspiegelt zien! Terwijl God me dit beeld liet zien, vervulde Hij me met diepe bewogenheid voor het volk en de woorden om voorbede te doen.


Jezus huilt om dit land, Hij is echt diep bedroefd omdat het zo slecht gaat met Zijn volk. Hij wil helpen, maar de mensen laten zich niet helpen. Echter door het verdriet van de Zoon, door de smeekbeden van de Hogepriester, zal Nederland onderlopen van Zijn genade. Door Zijn tranen, zal Nederland overstromen met Zijn genade en heerlijkheid. En wanneer Nederland 'blank staat' van Zijn tranen, zal Hij er door weerspiegelt worden! De natie zal Jezus weerspiegelen! Weet wel, de opwekking die komt, is mogelijk door Zijn liefde, door Zijn pijn, door Zijn verdriet, door Zijn tranen! (En dat is niet de eerste keer…)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

geliefde dit is een bevesteging want dit is ook het zelfde dat ik ervaar in dit seizoen al geruime tijd ervaar ik het verdriet van de vader voor dit land maar Hij staat klaar om te helpen en zijn genade te tonen voor al aan de Jeugdigen in ddditn land
amen

Anoniem zei

heel erg bedankt voor uw reactie, dat bevestigd en bemoedigd mij ook weer. Gods genade is groot. de webmaster, Arnoud

Anoniem zei

dank je voor deze site !

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!