Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

donderdag 4 oktober 2007

Voor de profeten die mat zijn: houd vol, het vuur komt eraan!

Bron: Davidstabernakel.nl

Voor de profeten die mat zijn – houd vol, het vuur komt eraan!
03-09-2007
Ik werd aangezet tot gebed door de Heilige Geest – en het was dringend. Een grote last kwam over me en ik zag een open visioen van vele profeten van over de hele wereld. De meesten van hen waren geknakte en verwonde mannen en vrouwen van God met gebogen hoofden, bijna op het punt om tot een nederlaag over te gaan. Toen kwam er uit de hemel een engel die een grote briefkaart vasthield, en daarop stond: God zegt: “VERMOEIDE PROFETEN, HOUD VOL EN GEEF NIET OP…….”

“Soms heb je Mijn woord gebulderd en een paar hebben het ontvangen. Herinner je dit, Ik keek vanuit de hemel, en Ik ontving het omdat Ik je het had gegeven (Jes. 51: 16). Vaak heb je gebeefd voordat Mijn woord uit je mond vrijkwam, niet wetende of het aanvaard zou worden…..maar je sprak het toch. Er waren tijden wanneer je de handdoek in de ring wilde gooien, maar je bleef doorgaan (Luc. 9: 62). Herinner je dat zelfs Elia depressief werd en wilde stoppen (1Kon. 18). Denk niet dat dit iets vreemd is wat er gebeurt (1Pet. 4: 12). Je bent in goed gezelschap! Zoals Jeremia die het vuur dat ik in hem legde niet kon bevatten (Jer. 20: 9), zo ook heb jij toegestaan om mijn vurige woorden vrij te zetten.

Sommigen van jullie, terwijl je je bewoog in de bediening waartoe Ik je heb geroepen, zagen ingehouden maar duidelijke afkeuring – zelfs op de gezichten van je eigen familie. Toch, diende je Mij. Ja, je gehoorzaamde Mijn roeping voor je leven. Je hebt geleerd nooit op te geven zelfs al werd je mat en moest je soms jezelf bemoedigen (1Sam. 30: 6) wanneer niemand anders dat deed. Ik bemoedig je nu – de hemel heeft je opgemerkt en engelen zijn uitgezonden om je te helpen omdat je niet hebt opgegeven! Je wilt liever sterven dan Mijn wil voor je leven niet te vervullen. Je herinnert Mij aan een man genaamd “Paulus” (Hand. 20: 24). En zijn zalving zal op je zijn.

God zegt: “DIEGENEN DIE MAT ZIJN, IK BEN TEVREDEN MET JE OMDAT JE MIJN WOORD AAN VEEL MENSEN HEBT GEGEVEN DIE VERWOND ZIJN ………”

“Je hebt plekken verlaten waar je jezelf afvroeg, “Waar ging dat nu over? Is er iets gebeurd?” Machtige dienstknecht van Mij, vergis je niet – je bewoog in Mijn “boven” natuurlijke gave, maar na een aantal ontmoetingen, begon je vanuit het natuurlijke te kijken en vergat je Mijn “boven”. Veel gebeurde er in de Geest (Zach. 4: 6). Veel van Mijn kinderen die verwond waren, ontvingen verse manna vanwege jouw gehoorzaamheid in de profetische bediening waartoe Ik je heb geroepen, en velen zijn van de ontmoetingen vernieuwd en versterkt voor de strijd weggegaan omdat jij bent uitgestapt op het water en Mij gehoorzaamde.

Je trof je doel! De vijand van je ziel viel je op een gemene manier aan omdat je zijn koninkrijk schade toebracht en hij verlies heeft geleden, maar voor jou was het winst (Mat. 16: 18). Sommigen van jullie hebben het brood van de verdrukking gegeten, maar Ik verheugde Mij omdat zelfs toen je “eronder” was, je gezonde porties van het Levende Brood gaf aan Mijn verwonde kinderen (Joh. 6: 35). Dank je wel.”

God zegt: “VERMOEIDE DIENSTKNECHTEN, VERWERP DE KRITIEK, VELEN IN DE HEMEL ZIJN AAN HET APPLAUDISSEREN…….”

“Veel van Mijn profeten die Mijn goedkeuring krijgen, krijgen vaak de afwijzing van mensen. Verwacht niet als een profeet te worden verkozen tot “man of vrouw van het jaar.” Sommigen van jullie hebben naar je roeping gekeken als zijnde klein en onbetekenend – je kunt het niet meer mis hebben. Velen van jullie zijn niet welbekend op de aarde geworden, maar in de hemel, wordt je naam gevierd. Je hebt woorden gesproken die klonken (voor jou) als tin….. maar ze waren feitelijk goud voor diegenen die ze ontvingen (Spr. 15: 23).

Ik leg (Mijn) goedheid in jouw mond voor vermoeide zielen en je hebt het niet ingehouden voor diegenen waarvoor het bedoeld was (Spr. 3: 27). Vanwege je gehoorzaamheid om Mijn woord te proclameren (alhoewel weinigen het opmerkten), vielen voor sommigen muren van hopeloosheid neer en anderen kregen plotseling kracht om hun roeping te beantwoorden – gewoonweg omdat jij de afwijzing van twijfelaars hebt verworpen en jezelf hebt toegestaan om de hemel je te laten toejuichen (Heb. 12: 1). Je hebt niet teruggeschoten naar de pessimisten; in plaats daarvan, heb je eenvoudigweg van ze gehouden en ben je voortgegaan met je missie”.

God zegt: “SOMMIGEN DENKEN DAT ZE DE ZONSONDERGANG TEGEMOETGAAN VAN HUN BEDIENING, ZE HEBBEN HET MIS…..”

“Een tweede wind komt eraan om velen te verfrissen (Ps. 147: 18). Sommige profeten denken dat ze “het gemist” hebben en voelen zich schuldig. Ja, sommigen hebben gefaald (2Tim. 4: 10), maar tegen velen is gelogen (door satan), en ze denken dat ze tegenover Mij gefaald hebben wanneer dat niet zo is! Jouw Heilige Geest geïnspireerde “woorden”produceren veranderde levens, brengen geboorte aan goddelijke bestemmingen en bemoedigen velen om de goede strijd van geloof te strijden. Sommigen dachten dat er niets was bewerkstelligt en dat de tijd was verkwanseld, maar je zag het niet vanuit Mijn perspectief. Vergeet nooit – Ik heb je geroepen om aan te kondigen, te verklaren en soms openlijk te veroordelen! Vanuit Mijn perspectief (en dat is het belangrijkste), heb je Mijn woorden gesproken en de stormen gestild die raasden in verwarde gedachten en harten (Marc. 4: 39).

In plaats van mat te zijn, zul je diegenen die mat zijn verfrissen. Het vuur komt eraan. Veel van jullie recepten zeggen, “voeg er water aan toe,” en dat is wat Ik vaak doe voordat Ik Mijn vuur zend. Ik zei tegen Elia tot driemaal toe om “water toe te voegen” voordat Ik vuur zond (1Kon. 18). In die tijd was er een droogte en water was kostbaar, maar Elia wist dat de regens zouden komen. Ik heb enkele omstandigheden toegelaten om “water te gooien” over je bediening en leven, dus wanneer Ik het vuur zend, weet je dat het van Mij afkwam! (1Kon. 18: 41-46) Wees niet langer mat! Jouw bediening draagt het hemelse zegel van goedkeuring.”

“Alzo zal mijn woord, dat uit mijn mond uitgaat, ook zijn; het zal niet ledig tot Mij wederkeren, maar het zal doen wat Mij behaagt en dat volbrengen, waartoe Ik het zend.” (Jesaja 55:11)

Al Thomas
Celebrating His Life Ministries
vertaling door Jefferie Lammers

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo ik ben hans eigenlijk zou ik graag als naftali aangesproken willen worden,omdat dat de naam is die ik van God gekregen hebt.
dank je wel voor het bemoedigende stukje ik wilde eiegnlijk opgeven maar dank zij dit stukje wil ik verder gaan,hoe moeilijk of dat ook zal zijn.ik vertrouw er op dat God iemand op mijn pad zal brengen,die mij weer mag bemoedigenen aansporen om door te gaan.
op dit moment voekl ik me eenzaaam in de strijd.
groetjes naftalie

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!