Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

zaterdag 1 september 2007

Stofwolken en storm op zee

Bron: een inzending van een onbekende bij Joelnews

Terwijl ik in gebed was (op 14 oktober), leidde de Heer me om Hem te vragen om een storm over de kerk in Nederland. Vervolgens zag ik grote stofwolken heen en weer geblazen worden. De stofdeeltjes hadden namen als: ja, maar - nu niet - ik twijfel - zo doen we het - waarom - geen tijd - kan het niet zo - we moeten nodig wat gaan doen - ik weet het niet- ik voel het niet. Het waren woorden en uitspraken die getuigden van twijfel, ongeloof en kritiek.

Nadat de stofdeeltjes wat waren weggetrokken zag ik dat daaronder een woelige zee was met hoge golven. In de golven was een boot met daarin christenen (een beeld van de gemeente) die steeds aan het overleggen waren hoe ze konden overleven. Ze probeerden de boot groter te maken en gaten te stoppen, maar vooral was er veel overleg. Sommige mensen grepen naar hun hoofd omdat ze niet meer konden denken (redeneren). De boot redde het niet, de mensen kwamen in de golven terecht. In de boot waren al mensen geweest die alleen nog de naam van Jezus konden aanroepen en verder niets anders. Nu begonnen steeds meer mensen zijn naam aan te roepen. Ondanks dat er mensen in de golven verdwenen, bleven ze roepen en het water overspoelde hen niet ten dode (Jes. 43:2).

Toen zag ik Jezus die op het water stond. Vanuit zijn ene oog liep een traan, dat was een traan voor de verlorenen, de verslagenen, de verdrukten, de gebondenen. Uit zijn andere oog kwam verterend vuur; dat was voor zijn vijanden. In zijn hand had Hij een zwaard met aan de ene kant het woord trouw en aan de andere kant belofte. Ik geloof dat het deze betekenis heeft: als jullie Mij (Woord) trouw blijven, dan kun je staan op mijn beloften. Ook geeft het uitdrukking aan zijn onvoorwaardelijke trouw aan ons. Maar er staat ook: 'trouwbelofte', Ik kom terug voor mijn bruid! Toen zag ik dat Jezus met zijn zwaard het water aanraakte en de golven veranderden in soldaten. Waar eerst woelige golven waren, marcheerde nu een machtig leger op het water!

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!