Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

zaterdag 1 september 2007

De wind van de Geest

Bron: http://www.indehuizen.nl/
Author: David MinorDatum : 22-08-2003

Een profetie gegeven aan David Minor in 1987, welke door veel christelijke leiders als een woord van God ontvangen is.

De Geest van God wil tot u zeggen, dat de wind van de Heilige Geest door het land waait. Echter, de gemeente is niet in staat om deze wind volledig te herkennen.

Zoals mensen namen geven aan stormen en orkanen, zo heb Ik mijn naam aan deze wind gegeven. Deze wind zal genoemd worden: 'Heiligheid voor de Heer'.

Vanwege een gebrek aan kennis omtrent de wijze van Gods handelen zullen sommigen van mijn volk trachten beschutting te vinden voor deze wind, maar zodoende zullen zij mijn werk missen. Want deze wind is gezonden om te waaien door elke kerk en gemeente die mijn Naam noemt. Hij zal waaien door elk instituut dat in mijn Naam opgericht is. In die instituten, die mijn Naam vervangen hebben voor hun eigen naam, zal men vallen door de krachtige invloed van mijn wind. Deze instituten zullen als een kaartenhuis ineenstorten. Bedieningen, waarin men niet in oprechtheid voor Mij gewandeld heeft, zullen gebroken worden en vallen. Om deze reden zal men geneigd zijn om dit als een werk van Satan te brandmerken, maar dit is mijn wind.

Ik kan mijn gemeente in haar huidige vorm niet tolereren en Ik zal dit niet meer dulden. Bedieningen en organisaties zullen geschud worden en vallen in het aangezicht van deze wind en alhoewel sommigen zich zullen trachten te verbergen, zullen zij niet ontsnappen. De wind zal waaien tegen uw levens en alles wat u omringt zal lijken af te brokkelen en zo zal het ook zijn, maar vergeet nooit: dit is mijn wind, zegt de Heer. Hij zal komen met tornado kracht en verwoesting blijken achter te laten, maar het woord van de Heer zegt: ‘Richt uw gezicht op deze wind en laat hem waaien’. Want alleen datgene wat niet van Mij is zal verwoest worden. U moet begrijpen dat dit nodig is.

Weest niet ontmoedigd. Want hierna zal mijn wind opnieuw gaan waaien. Hebt u niet gelezen hoe mijn adem blies in de vallei van de dorre doodsbeenderen? (Ezechiël 37). Zo zal hij op u blazen. Deze wind zal komen met dezelfde kracht als de eerste wind en hij zal ook een naam hebben. Hij zal genoemd worden: 'Het koninkrijk van God'. Hij zal mijn kracht brengen. Het bovennatuurlijke zal komen met deze wind.

De wereld zal om u lachen vanwege de verwoesting van de eerste wind. Maar zij zullen niet langer lachen, want de tweede wind zal komen met autoriteit en een kracht die het bovennatuurlijke onder mijn volk zal voortbrengen en de vrees van God zal op het land vallen. Mijn volk zal gewillig zijn op de dag van mijn kracht, zegt de Heer (Psalm 110).

Door mijn eerste wind, die nu op u is, zal Ik trots, begeerte, hebzucht, wedijver en jaloersheid wegblazen en u zult zich ontredderd voelen; maar hebt u niet gelezen: 'Zalig zijn de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der hemelen?' Dus, vanuit uw armoede van geest, zal Ik mijn Koninkrijk vestigen. En hebt u niet gelezen: 'Het Koninkrijk van God is in de Heilige Geest'? Zo zal mijn Koninkrijk door mijn Geest gevestigd en openbaar gemaakt worden.

Weet ook, dat er zijn die zich zullen zoeken te verbergen voor deze huidige wind, maar mee willen gaan met de tweede wind, maar zij zullen opnieuw hierdoor weggeblazen worden. Alleen aan hen die met hun gezicht in deze huidige wind zijn gaan staan, zal toegestaan worden om aangedreven te worden door de tweede wind.

U hebt verlangd naar een opwekking en een terugkeer van de wonderen en het bovennatuurlijke. U en uw generatie zullen het zien, maar het zal alleen maar komen door mijn werkingen, zegt de Heer. De gemeente van dit land kan in zijn huidige vorm mijn kracht niet bevatten. Maar als zij zich richt naar de wind van de heiligheid van God, zal zij gereinigd worden om mijn heerlijkheid te kunnen bevatten.

Dit is het oordeel dat begonnen is bij het huis van de Heer, maar dit is niet het einde. Wanneer de tweede wind gekomen is en mijn oogst heeft binnengebracht, dan zal het einde gekomen zijn.

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!