Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

dinsdag 26 februari 2008

Een nieuwe vorm van gemeente

Bron: Inzending, Lian Knez (Bedankt!)

Ik zag Nederland voor me, zoals die op een landkaart zou staan, in het groen. Toen ik langer keek zag ik overal verspreid in het land kleine, gele, ronde stipjes ontstaan die begonnen te groeien en dat werden er meer en meer. De stipjes werden groter en breidden zich uit en groeide uit eindelijk allemaal naar elkaar toe. Tot uiteindelijk, de inmiddels gele cirkeltjes, bij elkaar kwamen en ineen begonnen te smelten, zodat Nederland één gele vlek werd.

De uitleg kreeg ik er ook gelijk bij en ik snapte wat God tot mij wou zeggen door die beeld heen. Want God liet zien, dat hij overal verspreid in Nederland, christenen op liet staan. Deze christenen gingen andere christenen aanvuren en kwamen bij elkaar om God te zoeken. Zodat die enkele christenen die God op liet staan uiteindelijk zich uitbreidde in kleine groepjes. Dat waren de kleine (gele) puntjes die ik zag. En dat deed God door heel Nederland heen en dat werden er steeds meer en meer. Vervolgens sluiten steeds meerdere mensen zich aan bij de kleine groepjes, zodat de groepjes steeds groter worden en zich steeds meer uit beginnen te breidden. Tot ze op een gegeven moment zo groot zijn dat ze met elkaar in contact komen. En wat mij toen opviel, was dat dit contact geen botsing was, maar dat de groepen inéén smolten.

God legt één basis door de mannen en vrouwen Gods, die op willen staan voor God. Omdat God de basis is van deze christenen die opstaan voor God, ontstaan er groepjes. En die groepjes breidden uit, steeds verder en verder. En wanneer ze dan met andere groepjes in contact komen, gaat dat niet botsen, maar loopt dat mooi in één geheel in elkaar over. Dat komt omdat God bij elke groepje dezelfde basis heeft gelegd. Zo ontstond er een eenheid in Nederland. Die bij een paar christenen ontstonden, die groepjes begonnen te vormen in huiskringen en zich uitbreidden zodat de eenheid weer hersteld zou worden.

Nederland werd weer één geheel!

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo is het !
Ik weet van mensen die niks wisten van deze woorden dat die een huisgemeente zijn begonnen. Niet 1... nee een heleboel. Wij zijn er zelf ook 1 van. HalleluYah !
God weet het, Hij ziet het en Hij verdient alle lof en eer, Majesteit en macht...
Ik zie uit naar wat de Heere gaat doen ! Rejoice !!!

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!