Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

dinsdag 26 februari 2008

Strijd en overwinning

Bron: inzending, Lian Knez, 31/01/2006


Lucifer steekt kerken in brand, zaait boosheid onrust en woede.
Hij verbittert de harten van mensen en is uit op vernieling.
Hij verstoorde de eenheid, spant een strik voor ons
En hij probeert ons te gronde te richten met zijn pijlen
Giftige pijlen vuurt hij, angst jaagt hij ons aan.

Demonen staan op springen, ontploffen bijna door hun haat.
Stormend en tierend komen ze op ons af.
Ze vallen ons aan en proberen ons te beangstigen.
Duister en eng zijn z’n plannen, verwoestend en negatief.
Verblindt door hoogmoed en dwaasheid is bij hem,

Trots en twijfel, acht hij hoog en belaagt daarmee de rechtvaardige.
Pijn en verdriet, is wat hij wil zien en jaagt daar ook na, hij zit niet stil.
Bedorven zijn z‘n wegen en alles wat hij geeft.
Schijn en bedrog, één en al leugen zijn z’n wegen.

Hij is overwonnen door waarheid en liefde.
Daardoor is hij geworden tot as, ontwapend en blootgesteld
Onderworpen aan de voeten van Christus voor altijd.

Zie de strijd die reeds begonnen is! Doe aan de wapenrusting God’s!
Vecht met hemelse wapenen! Sta op(!) lauwe christenen!

Ga in Zijn naam en strek je knikkende knieën
Ook al beef je van angst, blijf staan en houd stand
De Heer is met je in elke situatie
Hij leidt je uit omstandigheden, Boven onze omstandigheden, Hij tilt je op!

Door geloof ben jij (meer dan) overwinnaar!
Niet door te voelen of te zien overwin je
Maar door te weten wat Zijn woorden zijn voor jou
En door deze te horen zul je geloof ontvangen
Bewaar deze goed!

IK, God ben met je, IK laat je niet meer gaan
Alles is aan Mijn voeten onderworpen, zegt de Heer!
Niets kan jou ooit van Mij scheiden
Jij blijft Mijn geliefde kind en niets veranderd daar iets aan
Mijn wil geschiede, spreekt de Heer
Al Mijn woorden zullen standhouden en sterk zijn
Ik ga herstellen, Ik ga genezen, Ik zal komen!

Spoedig kom Ik terug, dus wees sterk en moedig, zegt de Heer
Tijden zijn zwaar, maar kort. Zie alleen op Mij, op Mij alleen!

Amen!

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!