Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

zaterdag 1 september 2007

Strategieën uit het hart van God

Bron: www.davidstabernakel.nl 06-03-2006
Jefferie Lammers

Zoals het natuurlijke hart een aantal kamers heeft, zo ook heeft het hart van de Almachtige vele “kamers”. Een van die “kamers” is een oorlogskamer (Engels - war room), een plaats waar beslissingen en strategieën worden gemaakt in een tijd van oorlog.

God roept Zijn volk op om de oorlogskamer te betreden, om instructies en strategieën te ontvangen voor dit jaar 2006 en de toekomst. Hij verlangt Zijn raad bekend te maken opdat Zijn kinderen de “goede strijd” zullen strijden (Am. 3:7; 1 Tim. 6:12)). Een goede strijd is alleen goed wanneer je deze ook daadwerkelijk wint. In deze laatste dagen formeert Hij een leger wat overwinnend zal zijn.

Daniël zette zijn hart erop om inzicht te verkrijgen aangaande de toekomst en de situatie waar hij en zijn volk zich in bevond door zich te verootmoedigen voor God met vasten & (aan)bidden. Na een heftige strijd in de hemelse gewesten kwam er een antwoord vanuit de hemel:
“ En hij zeide tot mij: Vrees niet, Daniël, want van de eerste dag af, dat gij uw hart erop gezet hadt om inzicht te verkrijgen en om u voor uw God te verootmoedigen, zijn uw woorden gehoord, en ik ben gekomen op uw woorden. Maar de vorst van het koninkrijk der Perzen stond eenentwintig dagen tegenover mij; doch zie, Michaël, een der voornaamste vorsten, kwam mij te hulp, zodat ik daar, bij de koningen der Perzen, de overhand behield; en ik ben gekomen om u te verstaan te geven wat uw volk in het laatst der dagen overkomen zal; want wederom is het een gezicht aangaande de toekomst.” (Dan. 10:12-14)

Zo ook zal de Allerhoogste Zijn plannen en strategieën ontvouwen en delen met diegene die vanuit verootmoediging hun hart erop zetten om inzichten te verkrijgen. Zijn plan staat vast, en de toekomst die Hij voor Zijn kinderen heeft is hoopvol.

“Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven. Jullie zullen mij aanroepen en tot mij bidden, en ik zal naar jullie luisteren. Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken. Ik zal me door jullie laten vinden – spreekt de HEER – en ik zal in je lot een keer brengen.” (Jer. 29: 11-14 - NBV)

Zijn plannen en strategieën liggen klaar in de oorlogskamer, maar moeten vanuit de hemel naar de aarde worden gebracht. Er woedt echter een heftige strijd in de hemelse gewesten, waar satan en zijn trawanten alles op alles zet om het plan dat God met de mens heeft te verstoren. Het “beloofde land” was al reeds aan Zijn volk gegeven, maar kon alleen worden ingenomen vanuit de instructies en strategieën van de Allerhoogste (zie het boek Jozua).

God roept Zijn volk op om Zijn aangezicht te zoeken en hen die zich in Babylon, het land der Chaldeeën bevinden te bevrijden en in hun ware bestemming te brengen. De Almachtige is furieus en heeft Zijn wapens gegrepen en staat op het punt grote overwinning te brengen in en door Zijn volk, de Gemeente van Yeshua de Messias (Jezus Christus).

“De HEER heeft zijn wapenkamer geopend, hij heeft in zijn woede zijn wapens gegrepen. De HEER, de God van de hemelse machten, doet zijn krijgswerk in Chaldea.” (Jer. 50: 25 – NBV)
Gorinchem - januari 2006

Profetische woorden en indrukken ontvangen door een aantal gelovigen gedurende tijden van vasten & (aan)bidden in de maand januari 2006.

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!