Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

dinsdag 26 februari 2008

Troost, troost Mijn volk

Bron: Inzending, Marie Veldkamp (Bedankt!)
Troost mijn volk E.G v. Petegum-Fey Onder redaktie van Dr K.J Kraan J.c v.d Leek en Ds W.W Verhoef Uitgegeven door Hoenderloo's uitgeverij en drukkerij te Hoenderloo in samenwerking met de stichting Vuur

Troost, troost Mijn volk
Hij, die een oor heeft om te horen, laat hem horen wat de Geest tot de gemeente zegt. Dit zijn de woorden van de Zoon van God. Die ogen heeft als een vuurvlam Wiens voeten zijn als gepolijst koper: O mijn volk, waakt op en ziet welke ontzettende pijn daar is in Mijn lichaam. Het gehele lichaam is ziek van de voetzool af tot de hoofdschedel toe is er niets geheels aan hetzelfve. Maar wonden en striemen en etterbuilen die niet uitgedrukt noch verbonden zijn. Gij verbijt elkander, gij leden van mijn lichaam gekocht met de prijs van Mijn bloed. Gij hebt geen liefde voor elkander doch met twijfel en met boze blik ziet ge elkander aan. Gij hebt uzelf laten inschrijven onder verschillende kerkelijke benamingen en genootschappen gij hebt uzelf naar deze genoemd opdat gij niet meer één zoudt zijn. Zelfs zij die meer licht hebben door het woord, hebben zichzelf verborgen in hun stal zich inbeeldend dat zij het gezonde deel van het lichaam zijn. Of zelfs dat zij de enige groep of kring zijn, die 't recht heeft om zich het lichaam te noemen. En hierdoor kunt gij geen gemeenschap met elkander hebben. Doch Wee ook u, want gij hebt geen liefde. Haat en jaloersheid ! Noemt gij dat liefde? Gij hebt alleen hen lief die met u samen vergaderen en als gij elkander ontmoet dan schept gij er een behagen in om kwaad te spreken over u broeder. Daarom, gebroken en verdeeld is Mijn lichaam. Het kreunt en zucht want haar leden hebben meer liefde tot de wereld dan tot elkander. Zij hebben meer woorden tot kwaadspreken dan voor raad en vertroosting.



O Mijn lichaam Mijn lichaam! Hoe verdeeld zijt gij in vele sekten en genootschappen. De hand en de voet bestrijden elkaar, wanneer de voet dieper in het woord wenst te blijven, laat de hand haar greep op traditionele gebruiken niet los, en daarom word er geen voortgang gemaakt. Vervloekt is de hand die die het werk van de Heer bedriegelijk doet en zijn zwaard van bloed terug houdt. Mijn Woord is het tweesnijdend zwaard van de Geest, dat niet snijdt zonder bloed ! Doch ook de voet, die geschroeid is met de bereidheid van het evangelie Des Vredes zal vervloekt worden . Het is nutteloos om te stappen, want gij zet uw voetstappen niet in de Mijne. Alleen de voeten die geschoeid zijn met de bereidheid van het evangelie Des Vredes staan op Mijn Woord en zijn in staat om haar onveranderlijke kracht te ervaren. O, Mijn volk, Hoe bijziend zijn uw ogen geworden, en met uw horen kunt gij maar bezwaarlijk horen. Gij dwaalt omdat gij de schriften niet kent, noch de kracht Gods. Daarom zijt gij zwak en gij hebt geen geloof, want geloof komt door het horen naar Mijn Woord ! Zelfs uw ruggegraat is jammerlijk verdraaid en uw lendenen zijn gezwollen. Daar zijn velen in de kerk onder de leiders en in de plaats van de ouderlingen die zich grote mannen wanen en gezag uitoefenen hoewel hun lendenen nog nimmer aangegord zijn geweest met de gordel der waarheid. O Mijn lichaam, Mijn lichaam wat zal ik tot u zeggen ? U maag is gezwollen en uw hersens zijn suf. Gebed en vasten worden verwaarloosd! De buik is bij velen hun god, hun geest is gedegenereerd (ontaarden verbasteren) en ze zijn beroofd van de waarheid zich inbeeldend dat godzaligheid een middel tot winstbejag is. O, Mijn volk ziet gij niet hoe verkeerd gij zijt? Zelfs u verstand funcioneerd niet meer, het gehele lichaam is verdraaid de bloedsomloop staat bijna stil. want er zijn velen die geloven in een witbleek Evangelie. Mijn bloed dat van betere dingen spreekt dan het bloed van Abel is de enige redding voor uw stervende ledematen.

O Mijn lichaam ! Daarom laat het hart slaan laat het sneller slaan in de borst van Mijn stervend lichaam. Gij biddende groep, weet gij niet dat het uw voor- recht is om de bloedsomloop in heel het lichaam in beweging te houden? O, hart waarom zijt gij zo vet en zwaar van gang geworden? Weet gij niet dat gij lijdend zijt aan astma? De kanalen van uw gebedsleven zijn verstopt. Opent uw hart laat de Heilige Geest binnenstromen, en gij zult van hart- zwakte bevrijd worden . Waakt op, waakt op Mijn volk, gij hebt geen liefde ! Gij hebt geen liefde noch bewogenheid voor het heil van zielen. Gij verhaast de dag van mijn komst niet, doch gij zijt ijdel en zelfzuchtig besteed gij uw tijd aan liefhebberij. Doch gij zijt u zeer weinig bewust dat uw connectie met het hoofd bijna is afgesneden. Gij zijt een groot gezwel vol van etter. Gij weet niet wat gij moet doen of hoe gij uw wonden moet verbinden. Gij tracht uw toestand te corrigeren door het rangschikken van de vertrekken in de verschillende delen van het lichaam, doch inmiddels wordt uw kwaal steeds erger. Gij zijt Mijn lichaam dat verdeeld is in vele afdelingen bezig te verenigen in een wereldwijde organisatie, terwijl het hechte verband zelfs in de plaatselijke gemeente ontbreekt. En dit is het geval , omdat gij de weg naar de ware gemeenschap in de Geest niet kent, gij tracht het steeds te doen met uw eigen kracht en wijsheid. Waar is de wapenuitrusting van gerechtigheid en liefde? Waar is het schild van Geloof? Of zijt gij strijdend met de arm van het vlees ? Waarom vraagt gij niet naar de raadgeving van het Hoofd? Waarom probeerd gij voort te gaan , terwijl gij machteloos zijt in uw eigen kracht? Weet gij niet dat de satan uw ogen betoverd en verblind heeft? En daarom uw arbeid is als van iemand die zich inspand zonder hersens, omdat gij het hoofd niet toelaat in en door u te handelen. Waakt op, koopt van Mij zalf om uw ogen te zalven, opdat gij zien moogt. De Heilige Geest is de Ware remedie voor uw miserabele toestand. Daarom, Waakt op, waakt op, O Sion trekt aan de klederen des Heils, Mijn volk want zeker Ik kom spoedig, voegt u tesamen tot één front voor de laatste strijd. De tijd is kort, het oordeel Gods komt spoedig over heel de aarde. O, Mijn volk ik waarschuw U, maak haast, wees ijverig en bekeert u ! Bekeert u in stof en as, uw lamp is zonder olie. Gij zijt een dwaze maagd, hoort naar de stem van uw bruidegom en keert uw inderhaast tot Hem. Opent wijd en ruim uw harten en ontvangt olie, want alleen zij die olie in hun vaten en lampen hebben zijn waardig om met Mij te zijn aan het bruiloftsmaal.

Maak Haast ! Kom tesamen in eensgezindheid in het gebed en wordt tot één voor God en mensen, zoek mijn aangezicht en ziet, ik ben niet ver doch zeer dichtbij, en Ik beloof u dat Ik Mijn Geest zal uitgieten, Mijn volk zal zegenen. Heb elkander lief. Slaat en bijt elkander toch niet, doch hebt waarlijk lief. Maak een waarachtige bekering in stof en as en ziet, Ik zal Mijn Geest op U uitstorten en Mijn Woord bevestigen door tekenen en wonderen zoals het was in de eerste gemeente. Want Ik Ben dezelfde, Waakt, waakt en bidt! Ziet, Ik Kom spoedig, zeer snel ! En Ik zal mijn volk redden van het uur der verzoeking die over de hele wereld komen zal. Zeker Ik kom snel.

Amen.

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!