Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

zaterdag 1 september 2007

Seizoen om te zaaien

Bill Yount, Bron: charisma.nl

Ik hoorde de Heer zeggen: "Er is een koninkrijk dat zich verstrooit en toch groter wordt".Ik zag Gods volk in de kerken als zaadjes. Toen zag ik Zijn hand naar beneden reiken en vele zaadjes oppakken en die verstrooien in andere velden van bediening en oogst, ver weg en dichtbij.

Waar het - uit zichzelf - niet naartoe zou zijn gegaan
Ik voelde dat het de tijd was voor het planten van Zaad in de Geest. Veel van Gods Zaad werd verstrooid door de 'Wind van Tegenspoed', welke door Hem werd toegestaan om dit Zaad op plaatsen te brengen en geplant te worden, waar het uit zichzelf niet naartoe zou zijn gegaan…De sterke winden die vele zaadjes het Huis uit bliezen, werden ook gebruikt om vele zaadjes binnen dieper omlaag te duwen, in een sterkere verbondenheid aan Hem en aan dat Huis.Voorgangers raakten ontmoedigd, want het leek erop dat het een periode was waarin ze schapen van hun kudde verloren.

De wind die in het huis waait
Maar in werkelijkheid was het Gods manier om Zijn Zaad te verstrooien, terwijl deze winden in het Huis waaiden. De zaadjes die in het Huis bleven, begonnen de zaadjes te veroordelen die vertrokken.

Stop ermee het zaad - zowel binnen- als buitenshuis - te veroordelen
Sommige zaadjes die vertrokken begonnen de zaadjes die bedoeld waren om achter te blijven, te veroordelen.Ik hoorde de Heer zeggen: "Het is Mijn zaad, veroordeel het niet! Dit komt van Mij en het is wonderbaar in mijn ogen. Mijn Koninkrijk is groter dan een kerk!"Een deel van het Zaad uit kerken waar het gedurende vele jaren was geworteld en was geworden tot sterke betrouwbare bomen, die aan velen schaduw en bemoediging boden, werd in feite door sterke winden ontworteld en door de Geest weggevoerd en getransplanteerd naar elders, zelfs in andere kerken waar geen schaduw was van een sterke volwassen boom.

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!