Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

zaterdag 1 september 2007

Visioen: Een boom, een bijl en twee mensen

Holly L. MoodyBron: www.revivalschool.com (Vertaling Sylvia Bakker)

In een visioen , zag ik mezelf met de Heer staan. Ik zag twee mensen die een enorme boom benaderden . Een van deze twee mensen droeg een grote bijl over zijn schouder . Deze persoon was gekleed als een soldaat van vroegere tijden ,het was een man. De andere persoon droeg een eenvoudige bruine mantel ,en was een vrouw. Deze twee mensen hadden allebij ook een kleine tas om hun middel gebonden .Ik zag in de geest dat deze twee mensen de vader en moederrol voorstelden.Toen de man en de vrouw de boom benaderden , begon tot mijn verbazing de boom te spreken ; De boom sprak; ''ben je voor of tegen mij? de boom vroeg het aan deze twee mensen.

Wat stelt deze boom voor Heer? vroeg ik aan de Heer .Deze boom stelt de kerk voor '' antwoordde de Heer . ''Mijn lichaam. De kerk ,Mijn Lichaam , gelooft dat een ieder die tegen is zal voor zijn of er tegen zijn.Maar dat is niet altijd zo'' ''Wij zijn voor de Heer,'' antwoordde de twee mensen eenparig op de vraag van de boom. ''We zijn hier om Zijn Goddelijke wil en doel uit te voeren '' ''De Heer heeft mij gezonden om het zwaard te brengen tegen uw onverdraagzaamheid!'' De persoon die bekleed was met de bruine mantel huilde tegen de boom .''Hij heeft me gezonden om de werken van het vlees dat binnenuit u komt te vernietigen .

De persoon die de bruine mantel droeg strekte zijn armen wijd uit. Ik zag een zwaard uit de mond komen van de man met de bruine mantel,hij nam het zwaard uit zijn mond en begon in in de ranken van de boom te snijden Tot slot , hief de persoon met de bruine mantel het zwaard hoog boven hun hoofden , en met beide handen stootte hij het zwaard diep in de stronk van de boom .Ik was geschokt om te horen hoe er kreten van verstomming vanuit de boom kwamen .
''Wat doet die persoon met het zwaard , Heer ?'' Vroeg ik aan de Heer. ''Het zwaard is Mijn Woord , ''antwoordde de Heer .''Het zwaard van Mijn woord is uitgesproken tegen de werkingen van het vlees in Mijn Lichaam , de kerk''

''De Heer heeft mij gezonden om alle duistere machten en werken neer te halen ''De soldaat met de bijl begon tot de boom te spreken .''Ik ben gezonden om de bijl te gebruiken tegen elke boom die geen vrucht draagt''In afschuw keek ik toe hoe de soldaat met de bijl de wortels van de boom begon in te hakken , met diepe gecontroleerde bewegingen van de bijl. Vervolgens behaalde de soldaat het gewenste resultaat . Hij hield de bijl met beide handen vast en liet de bijl voorzichtig zakken tussen zijn voeten . ''Wat doet de persoon met de bijl aan het doen met de boom , Heer?' Vroeg ik aan de Heer. 'De bijl vertegenwoordigt ook Mijn woord , ''Antwoordde de Heer.''Ik zal uitzenden degene die uitbannen de onwaarheden / leugensdie vanuit de kerk , Mijn Lichaam komen .

''Het doel van dit zwaard en de bijl zal grotendeels onbegrepen alsook begrepen worden '' sprak de Heer verder. ''Degene die het zwaard en de bijl hanteren zullen ongekend bekritizeerd en gehaat worden ''

Ik stond geschokt te kijken naar de eens zo mooie boom. Die er nu bijstond als een door de bliksem geraakte boom .De aarde rondom de boom was opengescheurd door de handelingen van de bijl .De aarde was een diep vochtig bruin. Ik kon zien dat de wortels naar boven gekomen en vernietigt waren , slechts een gezonde sterke wortel was er overgebleven .

Langzaam , naderden de twee mensen de verwondde boom . Ik zag hoe de twee mensen de tas rondom hun middel losmaakten en vervolgens hun hand erin staken .En toen Ze dat deden , kwam er een wonderlijke geur vrij vanuit hun tas.

Ik zag dat de handen van de twee mensen bedekt waren met een dikke geurige zalf . De twee mensen begonnen de dikke laag zalf over de stronk van de boom te smeren . Toen ze klaar waren ,verwijderde ze zich langzaam van de boom en gingen vervolgens op de grond zitten . Ze richtten hun ogen op de boom en begonnen vervolgens voor de boom te bidden .

Jeremia 31: 28 '' En het zal gebeuren , zoals Ik over hen hebt gewaakt , om ze te uit te roeien en af te breken en om neer te halen en te vernietigen , maar nu zal Ik over hen waken om te bouwen en te planten ''zegt de Heer ''

Ik stond aandachtig te staren naar de boom , en tot mijn vreugde en verrassing , Zag ik dat kleine takken weer begonnen te groeien aan de boom ,Kleine blaadjes kwamen tot bloeien aan de takken . Ze groeiden snel uit tot weelderige bebladerde takken .Kleine bloemen ontpopte zich vanuit de bladeren van de boom . Tot slot zag ik hoe de bloemen zich ontpopte tot olijven aan de takken .

Ik zag hoe een duif over de olijfboom vloog , de duif plukte een blad van de boom en vloog met het blad in haar bek naar de twee mensen toe. De twee mensen stonden rechtop hun beide benen toen de duif naar hun toe vloog. De twee mensen strengelden hun handen lieflijk ineen en de duif zette zich in hun handen neer .De olijftak nog in haar bek .

De twee mensen staarden met opgewondenheid en ontzag naar de duif met de olijftak in haar bek .We hoorden het geluid van stromend water .We keken naar de olijfboom en we zagen hoe een bron openbarstte vanuit de grond en water vervulde de grond rondom de boom . Het water bewoog zich voort over de grond en vormde een grote rivier van water dat zich voortbeweegde onze kant op. Wij hoorden hoe een harde wind hard begon te blazen . We keken om ons heen waar die wind vandaan kwam . Een groot leger van mensen van iedere leeftijd , mannen en vrouwen uit iedere natie verscheen . Ze werden voortbewogen door de kracht van de wind. De wind zorgde er ook voor dat ze dicht bij elkaar bleven . De mensen waren verward en ontdaan bij de ondervinding dat ze tegen elkaar aan werden geblazen tegen hun wil in . De kracht van de wind zorgde ervoor dat ze zich niet konden losmaken van elkaar ook al wilden ze dat nog zo graag .''Waarom drijft de wind de mensen dicht naar elkaar toe ? ''vroeg ik de Heer .''Dit is van Mij ,'' antwoorde de Heer . '' Ik gebruik beiden natuurlijke en bovennatuurlijke wegen om Mijn kinderen weer terug te brengen in een dichte substantie de een met de ander . De tijd van afgesloten zijn en afgestoten van elkaar zal voorbij zijn , want eenheid zal hun kracht zijn .

Ik keek naar deze grote groep van mensen vegaderd over deze olijfboom . Ik zag dat al deze mensen bevreesd waren , gestrest, en allen hadden ze een soort heling nodig. Toen deze vaste groep mensen zich uitstrekte naar de boom begonnen ze te eten van het fruit van de olijfboom . Ze trokken de bladeren van de boom en bedekte er hun lichaam mee , van hun hoofd tot aan de zolen van hun voeten . Het fruit en de bladeren van de olijfboom begon hun heling te brengen , brachten bemoediging en genezing voor de mensen .

Ik keek toe hoe de persoon die als soldaat gekleed was , en de persoon die de bruine mantel droeg de menigte van mensen benaderden die vergaderd waren om de olijfboom . Tot mijn verbazing , begonnen de twee mensen een voor een de mensen op te pakken om een voor een in te voegen in de olijfboom . Deze nieuw aangeraakte personen werden een aktuelelevende vitaal deel van de olijfboom .

Romeinen 11:17 '' sommige taken van de goede olijfboom zijn afgebroken en u niet joden , bent als wilde olijftakken op de goede olijfboom geent . Nu u tussen de andere takken staat ,krijgt u net als zij voedsel uit de wortel .

Ik zag dat sommige van de mensen tegenstribbelden om ingeent te worden in de olijfboom.Deze mensen werden buitengeworpen . ''Waarom blijven deze mensen tegenstribbelen om ingeent te worden in de olijfboom? vroeg ik de Heer. Zij hebben gefaalt om te onderscheiden en te begrijpen hoe Ik in het midden van Mijn Lichaam , Mijn kerk functioneer , in deze tijd, '' sprak de Heer . Ik breng Mijn kinderen terug in gemeenschap en eenheid met elkaar .Er zullen er zijn die nog steeds tegen zullen werken vanwege angst , angst om weer verwond te worden door hun zusters en broeders . Angst en wantrouwen van denominaties en geestelijk leiderschap . Ze hebben twijfel,en ongeloof in hun harten. Ze hebben zichzelf onmogelijk gemaakt; dit omdat hun angsten en ongeloof hun harten hebben verhard. Romeinen 11:21 zegt;Als God de oorspronkelijke takken van de boom heeft gespaard,zal Hij u zeker niet sparen. Toen het Visioen eindigde,was er nog steeds on telbare menigte van mensen,die ingeent werden in de Olijfboom.

Haggai 2:10 zegt:De Heerlijkheid van deze Tempel zal in de toekomst veel groter zijn dan die van de vorige tempel! En op deze plaats zal Ik vrede geven,""zegt de Here van de Hemelse legers."

In Hem verbonden, Hollie L.Moody

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!