Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

dinsdag 26 februari 2008

De gemeente van Christus

Bron: inzending, Lian Knez 05/03/2006

In de gemeente van Christus hoor je vrij te zijn
In de gemeente van Christus hoor jij je vrij te voelen
In de gemeente van Christus mag je jezelf zijn
In de gemeente van Christus heb jij een plaats

Er is geen veroordeling in God’s gemeente, het is ook niet aan ons om dat wel te doen
Praat daarom ook niet over elkaar en over de fouten en tekortkomingen van een ander
Denk daar maar liever niet aan!

Richt je op Hem in plaats van op elkaar, Hij geeft voldoening en duidelijkheid
Richt je op Hem in plaats van op de ander, van Hem behoren wij alles te verwachten
Van Hem mogen wij ook alles verwachten

Want dit zijn Mijn woorden, spreekt de Heer:Ik wil Mijn gemeente schoon en rein
Om samen met de gemeente één te zijn
Wees daarom één onderling met elkaar
Want ik verlang zo naar Mijn bruid
Spoedig wil Ik jullie bij me hebben
Bewaar Mijn woorden, want ze zijn heilig en waar

Wees vrijmoedig in Mijn nabijheid en voel je op je gemak als Ik bij jullie ben
Zoek en vindt jou plaats in de gemeente en wees daarin jezelf, zoals je bent!

Laat geen schaamte of twijfel bestaan, laat geen haat of angst toe in jullie levens
Laat deze verre van jullie zijn en niet in Mijn nabijheid
Wandel op Mijn wegen, die Ik jullie stap voor stap leid

Ga goed met elkaar om en wees goed voor elkaar
Zoals ik goed ben geweest en nog steeds ben voor jullie
Treed in Mijn voetsporen en volg Mijn stappen na
Want Ik ben jullie voorbeeld en Ik wees jullie de weg.

Mijn gemeente, wees toch samen één, zoals Ik en de Vader samen altijd één zijn geweest.
Ontvang kracht en liefde door Mijn woorden, put energie en Agapé bij de oneindige Bron.
Ondersteun, bemoedig en help elkaar vanuit de oneindige Bron

Voorwaar, voorwaar, omdat de Here leeft
Onderhoudt toch Zijn geboden, die Hij ons geeft
Strek je uit naar Jezus en leef naar Zijn woord
Want Hij luistert naar alle gebeden en Hij verhoord

In de gemeente van Christus hoor je thuis te zijn
In de gemeente van Christus hoor jij je thuis te voelen
Want in de gemeente van Christus is jou plaats
In de gemeente van Christus ben je thuis
De gemeente van Christus is Zijn bruid!

Amen.

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!