Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!

zaterdag 1 september 2007

Ik maak Mijn huis schoon

Patsy Shelton
Bron: www.davidstabernakel.nl, 15-11-2006

De dag zal niet komen maar is gekomen zegt God, dat Ik alles zal blootleggen wat verborgen is. De dingen die in het verborgene zijn gedaan zullen van de daken worden geschreeuwd. Ik sta op het punt een grote schoonmaak en een groot werk van genezing te doen in de harten en levens van Mijn volk.

Ik verblijd Me er niet in wat ik van plan ben te doen omdat Ik van diegenen die van Mij zijn houd met een eeuwige liefde, maar kan Ik niet langer toestaan dat ze doorwandelen in hun eigen wegen. Hoe kan Ik een oogst binnenbrengen in een kerk die gevuld is met dingen die ik verafschuw?Waar is Mijn kerk zonder vlek of rimpel? Waar zijn mijn leiders van integriteit? Waar zijn zij die hetzelfde zijn in het oog van Mijn volk en ook zo zijn achter gesloten deuren?
Ik ben een groot werk begonnen en ga daarmee door, terwijl ik met Mijn volk bezig ben en hen een gelegenheid geef om zich te bekeren. Als zij zich niet bekeren zal Ik hun slippen over hun hoofden trekken en hun zonde ontbloten.

Houd jij je huis schoon? Waarom dan, zegt God, zou Ik doorgaan met het toelaten dat er zaken onder het tapijt worden geveegd? Dit kan niet langer zo zijn. Ik ga een grote schoonmaak houden in Mijn huis om reinheid te brengen daar waar onreinheid is, om nederigheid te brengen daar waar er hoogmoed is, en om degenen die van Mij zijn afgedwaald terug in Mijn kudde te brengen.

Degenen die zich voor een Machtige God vernederen zullen hersteld worden en er zal grote genezing plaatsvinden. Ik zal ze zelfs op een nieuw pad brengen. Er zal een nieuwe zalving over ze komen als gevolg van het grote schoonmaakwerk dat Ik op het punt sta te doen in Mijn huis.

Verborgen zonden zijn tot gebondenheden geworden onder degenen die van Mij zijn. Er is zoveel angst in de harten van Mijn volk om uit te reiken naar hulp omdat ze bang zijn getuchtigd, afgewezen, bekritiseerd en veroordeeld te worden. Zegt Mijn woord niet dat jullie elkaars lasten moeten dragen? Ik heb onder Mijn volk degenen voorbereid die gezalfd zijn om genezing en herstel te brengen onder hen die gevallen zijn.

Maar, Ik waarschuw jullie Mijn volk, wanneer ik in Mijn huis dingen blootleg en schoonmaak, dat je je hart rein houdt. Ik heb afkeuring voor diegenen die zich schuldig maken aan roddel, veroordeling, en die belasterende woorden spreken tegen mijn verwonde kinderen. Het is niet alleen een zaak van de harten van degenen met verborgen zonden maar het is ook een zaak van de harten van Mijn volk.Hoe zul je reageren? Zul je je verblijden of zul je huilen en bidden voor diegene die gevallen zijn?

Er zal veel geoogst en gezaaid worden in dit seizoen. Als Mijn volk zaad van roddel, beschuldiging en laster zaait zullen ze hetzelfde oogsten.Ik waarschuw jullie je harten te bewaren want er zullen gelegenheden komen voor Mijn volk om in zonde te vallen.

Een grote schoonmaak in Mijn huis, zegt God. Ik zal wat wat onder het tapijt geveegd is nemen en blootleggen. De tijd loopt af en Ik zal degenen die kerkje spelen niet langer tolereren om ermee door te gaan. Ik doe een wonderbaarlijk werk in het midden van geheel Mijn volk, zegt God.

Psalm 19:8 De wet des HEREN is volmaakt,zij verkwikt de ziel; de getuigenis des HEREN is betrouwbaar,zij schenkt wijsheid aan de onverstandige.9 De bevelen des HEREN zijn waarachtig, zij verheugen het hart;het gebod des HEREN is louter, het verlicht de ogen.10 De vreze des HEREN is rein, voor immer bestendig;de verordeningen des HEREN zijn waarheid, altegader rechtvaardig.11 Kostelijker zijn zij dan goud, ja, dan veel fijn goud; en zoeter dan honig, ja, dan honigzeem uit de raat.12 Ook laat uw knecht zich daardoor ernstig vermanen; in het houden ervan ligt rijke beloning.13 Afdwalingen - wie bemerkt ze? Spreek van de verborgene mij vrij.14 Behoed ook uw knecht voor overmoed, laat die over mij niet heersen;dan ben ik onberispelijk en vrij van grove overtreding.15 Mogen de woorden van mijn mond en de overleggingen van mijn hartU welgevallig zijn, o HERE, mijn rots en mijn verlosser.

vertaald door Thorby van Gilst

Geen opmerkingen:

Ga terug naar de startpagina van de gebedstrijd website!
Ga terug naar de startpagina van deze site!